Saturday, May 15, 2010

2nd Place Larian Hari Guru 6KM


Hari ni sekali lagi fitness aku diuji.Larian Hari Guru 6KM. =P..bunyi mcm dekat kan? haha..

5.30Am bangun n mandi plus sarapan..
6.30 Am gerak ke kolej
7.00 Am Bual-bual ngan budak2 ni.

Actually kali ni aku ngan hassan dah planning awal2 pakai baju sesuai utk jarak jauh..So aku ngan die je la yang pakai cm tu..haha tp xpe kami dah biase. =P

7.30 Am lebih kurang start event..

Masa awl2 lari,aku terkejut tgk hassan tibe2 mcm pelesit tinggalkan kiteorng..tp aku biar je sbb dari pengalaman aku..kalo aku ikut die mmg aku yang pancit..mase lari tu aku cume perasan 2 or 3 org je..budak junior,syazwan ngan Shafiq(x perasan sebenarnye pon).Sbenarnye aku agak geram ngan pengawal UM tu..x kawal kete betul2..dh kete tu block aku..rase nk je sepak kete tu..then before sampai Bukit Cinta yang saing dgn aku cume Syazwan je..Hassan x nampak bayang dh..mane die hilang pun xtau..laju sgt..

Middle distance kt Bukit Cinta aku nampak Hassan jalan kaki..Cis psiko gile..dh la kaki aku sakit naik bukit..aku ngan syazwan pon boleh la pulak follow jalan kaki gak..konon2 nak rehat..kat belakang ramai peserta tgh kejar..pelan2 lari balik..Dah sampai puncak Bukit Cinta tu Syazwan pulak tinggalkan aku..mau x menyirap..aku training kot..dalam hati aku ckp xpe..turun bukit siap ko..padehal mcm xle kejar dh..tp bile turun bukit..aku tgk syazwan makin perlahan..aku plak pacing makin sedap..ape lagi sikit demi sikit tinggalkan die..tinggal Hassan sorang je..mase sampai area Kolej islam tu aku masih nmpak hassan lg.tp nak kejar sakit woo..Smpai check point last..Orang yang jage tu bole ckp cepat2~~ org kt belakang nk ptong..kelam kabut aku lari..skali tgk jauh gile..haha..

Once sampai kt garisan penamat,lega rasenye..haha..penat..tp syukur xde injured,muntah or else..cukup firm la..

Target aku dalam race ni:
1) Finish top 3(sbb aku tau Hassan mmg kuat)
2) Finish without any injury
3) X push 100% coz ade target lain in long term.

Overall aku gembira dengan event ni.Credit diberikan kepada penganjur PISMP Smester 5 2010..cara korang handle mmg ok..tp masih ade ruang utk maju..Dapat hamper..mase type ni pun tgh mkn makanan dlm hamper tu..sedap tau..haha

0 comments:

Post a Comment