Tuesday, August 11, 2009

PBS...apekah itu??


PBS adala singkatan bagi Pengalaman Berasaskan Sekolah..Hehe bile sebut pasal PBS ni ramai budak suke...nape?Ha...Of course la sebab guru pelatih dapat ke sekolah..Ala kire mcm praktikal la..Kalo korang sume nk tau PBS ni bole menjadikan seorang guru pelatih tu lebih peka dengan apa yang akan mereka lalui nanti..kena layan kerenah murid..wat keje pejabat,,serupa cm cikgu biase,,Dari pengalaman yang lepas PBS ni seronok..Apetah lagi buat kat skola yang kite pernah belajar..Mcm aku ni sem yang sudah PBS di SK Mawai..jumpe balik semua cikgu2 aku..haha but they treat me as their friend..kui3..rase pelik...dulu die bahasakan CIKGU...sekarang dah jadi akak..sy awk dll...Sebagai contoh Puan Zaliah...ala SMK Tun Habab nye ciikgu tu..kalo student STH confirm kenal..

Masa PBS die jd GPK HEM...dulu mase skola..garang gile oo...abeh telinge aku..buku aku kene kernai..kekekeke..budak nakal..tp baik..haha @.@...tp bile dh jd rakan sekerja org nye sungguh baik dan byk memberi tunjuk ajar..aku seronok bile org senang nk berurusan..aku nk menghulurkan bantuan pun senang..Give and take...Tp semester ni aku bercadang nk cuba skola bandar pulak.SK Tman Kota Jaya..kite tunggu dan lihat je la ape yang berlaku nnti..Sebab puan zaliah suda kasi amaran supaye berwaspada..Sbb skola ni ramai budak2 extreme...aku terjua campur takut2 sikit...takut pape jd mase PBS kang dh trauma pulak..Harap2 rakan-rakan dari IPGM KBM dan IPGM yang lain menjalani pengalaman yang menarik mase PBS nanti..Nanti share la FEEDBACK korang yea..till then Assalamualaikum....

0 comments:

Post a Comment